PDA

Se full versjon : Flinke ponnisen!

LivK
24-03-2007, 21:30
Må bare få ut litt glede jeg! Unødvendig tråd, ja! Men er så fornøyd med lille tassen min nå.

For 7 uker siden kunne vi ikke :
Gå inn i boksen til Kappi før han føyk ut.
Børste han. (Måtte binde han fast, og selv da var han litt urolig).
Han ville ikke gå (Bare sånn plutselig) selvom jeg sparka og sparka, gav han et rapp på rompa osv.
Han ristet på hodet og prøvde å komme unna å få på hodelaget.
Og høvene, det var ille! Selvom han sto bindt.
Han kunne ikke tølte.
Han kunne heller ikke hoppe hinder. (Ingen som har lært ham)

NÅ! :
Kappi rygger når vi kommer inn.
I dag børstet jeg han inne i boksen, uten at han var bindt!!
Han går når han blir bedt om det.
Jeg fikk på hodelaget når han sto i boksen, og han sto helt rolig! Samme med høvene.
Han tølter! Riktig nok ikke noe særlig bra, og ikke noe raskt. Men om vi fortsetter å øve, så blir det nok bra!
Og jeg har lært ham å hoppe.

Må slenge ut et par bilder så dere ser får se på lille søtisen min :)

Et av de første bildene vi tok.
http://i20.photobucket.com/albums/b212/LusaMej/re.jpg

I snøvær.
http://i20.photobucket.com/albums/b212/LusaMej/11-4.jpg

Noen som sa nysgjerrig?
http://i20.photobucket.com/albums/b212/LusaMej/11-7.jpg

Og, til slutt. Matmonster? Neeeei :p
http://i20.photobucket.com/albums/b212/LusaMej/matmonster.jpg

Hah, har faktisk en bra historie om Kappi og mat.
Vi var på kurs på Hest i Villmark for litt siden. Astrid hadde gitt alle sammen mat.
Så kom hun innom litt senere, og alle spiste og var fornøyde, mens Kappi hadde ikke et strå igjen i boksen sin! Så hun trodde hun hadde glemt ham!Men han er bare en støvsuger, rett og slett!

Maria
24-03-2007, 22:05
Søt han er :)
Så flink han har blitt!

LivK
24-03-2007, 22:08
Takketitakk ^^.
Veeeldig stolt over ham kan du si!

Rosita!
24-03-2007, 23:05
Det er kjekt at det går så godt...

Åsså veldig søt er han ja;)

Karen
24-03-2007, 23:09
søt!
Øydis, her er ikke Hlökk alene med den lille:lol:

LivK
24-03-2007, 23:17
Takketakk! Kjempedeilig når det går fremover!

Karen
24-03-2007, 23:25
åh.. ja.. vet akkuratt hvordan det kjennes!
både Herk å Vin har gjor super fremgang, kanskje mest Herkula, siden hun omtrent ikke var ridbar..-og nå, en myk dott med fart i!

Tvistjerna&Anette
24-03-2007, 23:40
Så bra å lese dette Liv! Husker med en gang du fikk han, var så desperat at du tryglet meg om å komme nedover til og med ;) Hehe.. Men nå høres det veldig bra ut, og det er jeg glad for å høre! Dere fortjener fremgangen! Stå på videre, dette her er supert! En eller annen gang møtes vi igjen kanskje så jeg kan få hilse på denne lille rampeponnien din ;)

LivK
24-03-2007, 23:45
Karen - Bra, bra! Eneste jeg må jobbe med nå, er at Kappi skal kunne gå på tur alene. Han setter nemlig i full galopp tilbake igjen når vi har kommet et stykke! Hvor lenge har du hatt Herkis, btw ? ;p

Anette - Haha, sant det! Vi møtes igjen en gang veitu! Kanskje om du skal på rideleir i sommer ? ;)

Tvistjerna&Anette
25-03-2007, 00:04
Hm, trokke det nei;) Vet liksom ikke hvilken.. Også var det pengene da... Også.. Ja.. Nei, tror heller jeg skal satse på å finne meg en hest å ha her et par uker jeg, så ikke lille Ronjamor må stå helt alene, for da får Thea Kristine hysterianfall ;) Hehe

Karen
25-03-2007, 00:08
Synes du er flink jeg! er ikke enkelt med sånne.

Karen - Bra, bra! Eneste jeg må jobbe med nå, er at Kappi skal kunne gå på tur alene. Han setter nemlig i full galopp tilbake igjen når vi har kommet et stykke! Hvor lenge har du hatt Herkis, btw ? ;p

fikk Herk på for for 2 år siden, men da trente vi ikke så veldig hardt, hun var vell litt for vanskli...
hadde henne bare en liten stund før hun dro hjem igjen, og kom hit igjen i oktober. Da hadde vi vell 2 mnd. med BARE bakkearbeid, for det nyttet ikke å sitte på henne, hun steila hele tiden. Så kursa vi litt, og begynte sakte men sikkert ridningen.
Herk trenger tid hun, kjenner det fortsatt;)

LivK
25-03-2007, 00:24
Oi. Høres jo ut som du har jo en knallbra jobb med henne da! :)

Anette - Hm. Men hvem vet om jeg tar meg en tur opp til dere i sommer ? ^^ ho ho. En vakker sommerdag står meg og Kappi hos dere, bare vent! ;p

Nora
25-03-2007, 13:52
Søt hun var ;D

Flashback
25-03-2007, 14:19
Kanskje det er islandshestens år i år? :) Så bra, Liv (er det ikke det du heter? :p), kjempegøy når det er slik det går! :)

LivK
25-03-2007, 14:52
Nora - Takker, men HAN er en hann :p

Flokus - Japp, er Liv jeg heter ;p Digg når det går så bra :)

Tvistjerna&Anette
26-03-2007, 15:30
Ja det hadde vært kos Liv!:D ;)

Drue
27-03-2007, 00:40
Så bra at dere gjør fremskritt. Det er alltid gøy. Kjempebra. Keep up the good work :D

JOHANNE
22-06-2007, 03:05
Gøy, gøy, gøy med fremgang! :D

Han er jo bare nydelig da, svak for skimmler :roll:

Rosita!
22-06-2007, 03:29
Hvordan går det med ham nå da,er han hos Nina enda eller?

JiviDream
22-06-2007, 09:38
Guud så herlig hn var!! Nesten så jeg fikk lyst på isis selv, hehe!

Augustina
22-06-2007, 12:19
Så gøy å høre:D Det er alltid morro med fremgang:D

HAHA, måtte le av det siste bildet...Ponnien din har jo NEBB:P

LivK
22-06-2007, 12:49
Rosita - Jepp! Og hun var veldig fornøyd med han nå :D hihi..
Nå er det snart en uke til han kommer hjem, OG jeg får enda en ny hest. Islandshest til 3000 kr. Snoopy som Belinda hadde på fôr før, som plutselig sovner. he he.

Jivi - Jaaaa, he he. Islandshester er best :D Men søren, det er gamle bilder. Han var ikke så fin den gang, gitt!

Thea og Ronja
24-06-2007, 22:12
Hm, trokke det nei;) Vet liksom ikke hvilken.. Også var det pengene da... Også.. Ja.. Nei, tror heller jeg skal satse på å finne meg en hest å ha her et par uker jeg, så ikke lille Ronjamor må stå helt alene, for da får Thea Kristine hysterianfall ;) Hehe

Hihi, men nå trenger du ikke finne deg noen hest Anette:DFor du har jo Balte:D:D:wav:Og det er Thea og Ronjamor veeeeeldiiiiig glade for:D:digger:Kappi er nydelig Liv:DSå på når Anette rei han en helg her;)

LivK
24-06-2007, 22:56
Hihi! Han er kjempenyydelig :D Har du noen bilder?

Tvistjerna&Anette
24-06-2007, 23:38
OI!!!!:eek: Se hvem som har kommet seg inn på isisforumet!!!! Dæven!

LivK
24-06-2007, 23:43
HÆÆÆ? :o

Tvistjerna&Anette
24-06-2007, 23:46
Må være første gang jeg har sett Thea Kristine her inne. Hadde aldri trodd jeg kom til å få se det heller;)

Thea og Ronja
25-06-2007, 00:09
Vel nå fikk du se det og;)Overrasker meg at du ikke har laget en tråd angående Balte?:p
Nei sorry har nok ikke det - bilder altså!

LivK
25-06-2007, 01:25
Din tiss, Thea. Bilder av Kappi er jo et must! Fy på deg :p

Thea og Ronja
25-06-2007, 10:09
Sorry da:angel: