PDA

Se full versjon : Ny Film: om legenden Barbaro

Lopke
23-03-2007, 22:27
Film om legenden Barbaro

Det amerikanske TVselskab HBO Sports er netop gået igang med en dokumentarfilm om den verdenskendte galopderbyvinder Barbaro's korte, men dramatiske liv, og hans seje 8 måneders kamp for at komme til hægterne igen. Hingsten blev aflivet 29. januar i år.

Dokumentarfilmen vil følge Barbaro's succes som galophest og den tragiske ulykke i maj sidste år, hvor hesten fik et voldsomt benfraktur i et bagben, og frem til den lange og omdiskuterede sygdomsperiode med den efterfølgende forfangenhed. Ejernes beslutning om aflivning blev således truffet for få måneder siden, som følge af de smerter hingsten havde pådraget sig af forfangenhed i det andet bagben.

"Historien om Barbaro er ekstraordinær dramatisk. Vi vil fortælle den komplette historie om hans specielle livsforløb", siger producer Ross Greenburg.

For et år siden dukkede han op på Churchill Down-banen, som den bedste 3 -års fuldblod med en stor mulighed for berømmelse. 14 dage senere, den 20. maj, ændredes alt, og han pådrog sig den svære benskade på Peakness-galopbane, forklarer produceren.

"Filmen viser dette imponerende dyrs vilje til at overleve og den dybe kærlighed som mange af os føler med heste", siger Ross Greenburg.

Filmen sendes i amerikansk TV i juni.

Kilde: The Horse

Sol
23-03-2007, 22:31
Den må vi jo se....
Hvordan kunne de la en hest bli så syk før de avlivet den tro?8 mnd med smerter er jo ganske lenge da!

Hanna
23-03-2007, 23:13
den var visstnok sinnsykt populær i USA om jeg husker rett.. den lange og omdiskuterede sygdomsperiode") sikkert en del som ville de skulle prøve å få den frisk. ikke vet jeg..
8mnd er lenge ja :S

Sofie & Suzett
24-03-2007, 00:55
Ja de ville vel få den frisk for å kunne bruke den i avl. Nydelig hest hvertfal..

KatrineL
24-03-2007, 14:18
AA, den vil jeg se. Men den hesten var paa bedringens vei, men saa ble den syk igjen. Da tok det ikke lange tiden for de avgjorde at den skulle avlives.

Harneshaug
24-03-2007, 14:32
Uff, vet ikke om jeg vil se den filmen.... liker ikke slikt, blir bare å tutegråte og forbanne alt de gjorde "feil"....kommer til å sitte igjen rasende...
Ja, jeg er håpløs!

Andrea & Bajas
25-03-2007, 15:47
Uff, vet ikke om jeg vil se den filmen.... liker ikke slikt, blir bare å tutegråte og forbanne alt de gjorde "feil"....kommer til å sitte igjen rasende...
Ja, jeg er håpløs!

Samme her. ;-)