PDA

Se full versjon : Stalloversikt: Oslo

Maiken k
22-03-2007, 11:52
Tenkte jeg kunne skrive de stallene i Oslo jeg vet om værtfall. Skriv om dere vet noen fler (:

Skullerud Gård;
En liten privatstall med 5bokser. Der står ponnin min. Stallen/gården har en veldig fin beligenhet og ikke langt fra ridesenter med ridehus. Har en utebane. Pris: 1500kr uten for og flis. Gården ligger på skullerud som er ca.10/15min fra Oslo Sentrum.

Rustadsaga stallen(?);
En veldig liten stall med 3 eller 4 spilt. Stallen ligger veldig fint til skogen (: ligger ca. inni østmarka. ved siden av Rustadsaga og Nøklevann. vet ikke pris. ca. 15min fra Oslo Sentrum.

Lille Langerud Gård;
En liten privatstall dette også. 4bokser med en 5hester(to små ponnier står sammen om natten og står ute hele dagen) Dette er også en veldig koselig stall ganske nær Østensjøvannet. kort til Østmarka og. vet ikke pris her heller.
ca. 10/15min fra Oslo Sentrum

Abildsø Gård;
Her står hestene på utegang. Rett ved siden av Østensjøvannet. De har noen sykebokser og et utstyrsrom i låven tror jeg. vet ikke pris men vet at hver "hest" må møkke 5bårer på beitet hver uke. hehe.. veldig viktig info:P
ca.10min fra sentrum

Østensjø Gård;
Her vet jeg ikke veldig mye. Vet bare at det er noen hester som står på utegang. tror de bruker et av stabburene eller noe til utstyr. det er 2 islandshester og 1shettis på sommeren, kun 2 islandshester på vinteren. tror jeg værtfall. 10/15min fra sentrum.

Stall Prinsdal;
Dette er en privat stall med rundt 10hester tror jeg(?) Det koster 800kr i måndt. uten for og flis. har en utebane. ca. 1time å ri til ridesenter m/ridehus. koslig stall (: ligger ganske nær hauketo stasjon.

Søndre Ås gård;
Denne stallen vet jeg ikke mer om enn at de har en rideskole der. Den ligger ved/på holmlia ca.

Dukkebjerget(?);
En fin stall med ca. 17 bokser, tror noen står på utegang. ligger rett ved østmarka. Bruker nabostallens utebane(Bakkeløkka). Ligger rett vedsiden av E6. ca. 15min fra sentrum. Pris: ca. 3600kr. med 8kg høy, flis og noen forskjellige typer kraftfôr.

Bakkeløkka;
En liten stall med 5bokser og noen hester som står på utegang. Ligger rett ved siden av Dukkebjerget, litt over. Har en liten utebane. (: Pris: ca. 3300kr med høy, flis og noen typer kraftfôr(?) ca. 15min fra sentrum.

Søndre Nordstrand Ridesenter;
Fint ridesenter med ca. 40hester. Privathester og skolehester. Har to store utebaner og et midlertidig ridehus som nå har vært midlertidig i snart 6år:P skal få opp nytt ridehus egentlig til sommeren. håper det er ferdig til da (: det ridehuset skal ha stall med 20 bokser også (: Stort miljø med mange forskjellige hester, ponnier og ryttere i alle aldre.. værtfall ryttere fra 10 år (i)
Ligger ved sidenav E6 og ca. 15/20min fra Sentrum.
Pris: Litt over 4000kr med flis, høy og et par sorter kraftfôr og vitaminer/mineraler.

Disse Stallene/utegangs/Ridesenterne ligger alle på østkanten i Oslo

Det er mange fler bl.a.
Stovner Ridesenter
E.K.T. Ridesenter
Alna Parken
+++

Seniora
22-03-2007, 11:55
Fint med en sånn oversikt, da. Bra beskrivelser også. Flott initiativ av deg, dette! (Pst... Alfabetiske oversikter er mye lettere å finne frem i ;))

Lillemorstallen; eksisterer den fremdeles? Og er det mange hester på Nordberg enda? Så er det jo besøksgårdene, da.

Jossa
22-03-2007, 12:53
Lillmorstallen eksiterer.

bekka
22-03-2007, 13:06
Du har neon "mangler" på de stallene du har skrevet. De jeg ser nå er at på Prinsdal er det plass til 20 hester, og det tar ikke veldig mye lengre tid enn 30 min å ri til nærmeste ridehus:)

Søndre Aas er nok kun rideskole, de leier ikke ut stallplass til privatpersjoner.

Star-Carro
22-03-2007, 13:46
jeg vet om
Stall Nordbye
Elveli
Østern Brug
Stall Tanum
Stall Ringerike
Tangen Gård

Jossa
22-03-2007, 13:49
Østern er i Bærum;)

Star-Carro
22-03-2007, 13:56
ops sorry, tok litt feil

Stine&Rappen
19-04-2007, 11:24
tanum ligger også i bærum ;)

Victoria
04-05-2007, 21:31
Dukkebjerget(?);
En fin stall med ca. 17 bokser, tror noen står på utegang. ligger rett ved østmarka. Bruker nabostallens utebane(Bakkeløkka). Ligger rett vedsiden av E6. ca. 15min fra sentrum. Pris: ca. 3600kr. med 8kg høy, flis og noen forskjellige typer kraftfôr.

Dokkebjerget
Utegangen er det en annen person som har.

Augustina
14-05-2007, 21:13
Dokkebjerget har ingen utegang, det er bakkeløkka :)

xXlisaxladyXx
29-05-2007, 01:00
Hva med svært så sentrale Bygdø rideskole.-(gamle oslo ridehus)
www.orsk.no er hjemesiden om noen er intresert ;)

Ingus
01-06-2007, 00:38
På Dokkebjerget er det inkludert morgenfôring, utslipp og midtfôr alle ukedager;) Kveldsfôring i ukedagene går på rundgang mellom oppstallørene. Samme gjelder helgeforinger.

Kine
14-06-2007, 20:47
Også har vi Hauger gård i Maridalen. Kostet 2900 å ha hest der i 2003.

IdaO
19-06-2007, 12:41
Trosterud ridesenter/ stall
Har ikke vært der på en stund så jeg vet ikke om den eksisterer lenger engang men. De drev med rideskole og hadde en ridebane som lå et lite stykke unna stallen.

Elenion
19-06-2007, 13:56
Trosterud har flyttet til nye Alna Ridesenter på Alnabru.

Ingus
23-09-2007, 20:26
Også har vi Tveten stall på Tveita, og 4H gården på Furuset ;)

Kine
23-09-2007, 21:09
Også har vi Hauger gård i Maridalen. Kostet 2900 å ha hest der i 2003.

Rettelse av meg selv: fikk høre at det kostet 3500 der nå :)

Mathilde&Bellmann
10-11-2007, 22:26
Du har neon "mangler" på de stallene du har skrevet. De jeg ser nå er at på Prinsdal er det plass til 20 hester, og det tar ikke veldig mye lengre tid enn 30 min å ri til nærmeste ridehus:)

Søndre Aas er nok kun rideskole, de leier ikke ut stallplass til privatpersjoner.

ikke e.k.t rideskole heller ;)

Mathilde&Bellmann
10-11-2007, 22:32
føyer til noen ..

årvoll gård .
bellmann stod der før. ligger ved årvoll/tonsenhagen. det er fullt for stallplasser nå og stallen tilhører selve gården.
www.stallaarvoll.no

20 min (ridning) fra stall prinsdal ligger det en utegang som eies av en mann som heter bjørn. det står 4 hester der , bellmann står der nå.
privat og det er ikke så dyrt fordi det er utegang .

Augustina
10-11-2007, 22:42
Bakkeløkka;
10 bokser + utegang, kraftfor (energi, knust havre og betfor tror jeg). morgenforing, utslipp og midtfor slipper man i ukedager, kveldsfor og helgeforing går på rundgang;)

Mitzimarie
10-11-2007, 23:04
Nordtvet
Nordtvet er rideskole & har 2 flombelyste ridebaner, det koster 3500 i mnd. Hvertfall inkludert flis. Fin buss, tbane og sånn forbindelse. En skrittetur ut til skogen, men derifra er det veldig fint. Veldig fjortiss miljø der ;P
Hver hest har egen padock, men det er mulighet for og stå sammen.

Elveli
Elveli har 2 baner & 1 ridehus. Stall med alt fra 10 åringer til dressurtanter ;) De har også gallopspor & feltrittsbane. De arrangeres mye stevner der.
Fôr & Flis + utslipp & foring 4 ganger om dagen i hverdagene. Du må slippe ut selv i helgene, og står ikke hestene på beitet kl 10 & kl 2 får de ikke de foringene. Det koster 4700 kroner i måneden, NYDELIG turterreng.

Star-Carro
11-11-2007, 00:18
Nordtvet
Nordtvet er rideskole & har 2 flombelyste ridebaner, det koster 3500 i mnd. Hvertfall inkludert flis. Fin buss, tbane og sånn forbindelse. En skrittetur ut til skogen, men derifra er det veldig fint. Veldig fjortiss miljø der ;P
Hver hest har egen padock, men det er mulighet for og stå sammen.

Elveli
Elveli har 2 baner & 1 ridehus. Stall med alt fra 10 åringer til dressurtanter ;) De har også gallopspor & feltrittsbane. De arrangeres mye stevner der.
Fôr & Flis + utslipp & foring 4 ganger om dagen i hverdagene. Du må slippe ut selv i helgene, og står ikke hestene på beitet kl 10 & kl 2 får de ikke de foringene. Det koster 4700 kroner i måneden, NYDELIG turterreng.

de får foringene, hvis du gir det til hesten din selv

Mitzimarie
11-11-2007, 21:09
de får foringene, hvis du gir det til hesten din selv

jaja, såklart :p

Wulfix
12-11-2007, 18:06
Kirkeby i Maridalen - liten privatstall med plass til maks 3 hester. :) (Står 3 der nå.)

Edit: Btw - Angående Bygdøy Kongsgård: www.orsk.no er hjemmesida til Oslo Ryttersportsklubb, ikke stallen på Bygdøy. (Klubben blei hevet ut derfra, sammen med privathestene.) Nå er det bare rideskole, + privathestene til de som jobber i stallen.

dorab01
23-11-2007, 11:26
Hva med ellingsrud ridesenter hvorfor har ingen nevnt den?

Victoria
27-11-2007, 13:00
Hva med ellingsrud ridesenter hvorfor har ingen nevnt den?

Er vel ingen som vet så mye om det

Katrinesf
01-12-2007, 17:01
Ellingsrud Ridesenter: rundt 5000 kr i mnd. Vet ikke helt hva det inkluderer, men er hvertfall trangt om plassen mht. paddocker der. De har ridehus, utebane (tror jeg?) og feltrittsbane?

Gode treningsmuligheter da hvertfall :)

Ingus
01-12-2007, 17:11
Ellingsrud Ridesenter:

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11676971&sid=xz20tcdzerYe884838&WT.svl=Link

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11678872&sid=xz20tcdzerYe884838&WT.svl=Link

Sombiejenta
05-12-2007, 14:23
Du tok feil i en ting når det gjelder Langerud Gård, det er faktisk fem bokser og seks hester der :)

Ingus
05-12-2007, 14:52
Du tok feil i en ting når det gjelder Langerud Gård, det er faktisk fem bokser og seks hester der :)

Ja, det stemmer nok ;)

Sombiejenta
05-12-2007, 15:11
Ja, det stemmer nok ;)

Ja, de som står der er: Miikart, Erling, Framtid, Glamour Girl, Heather og Juno. Det er Erling og Framtid som deler en boks, og det fungerer veldig bra da de to virker å trives med det bortsett fra på fóringstider da :p

Ingus
05-12-2007, 15:17
:)

Mitzimarie
30-12-2007, 00:09
Ellingsrud.

Det koster 5000 i mnd inkl utslipp, møkking, dekkenskift, foringer, flis høy & sånt. Det er solarium, fine turveier, giga sprangbane, dressurbane, private gruspaddocker, tørkerom, ridehus og mye mer :D

Silje og Tindra
30-12-2007, 00:18
Hvor er de fine turveiene til Ellingsrud hen? ;-)

Mitzimarie
30-12-2007, 00:19
I Østmarka, hvis man rir feks til Mariholtet er det veldig fint, har jeg fått høre :)

GitteF
01-03-2008, 01:14
I Maridalen har du:

Lille Brenninga - vet ikke om de har hester der mer, men like greit når man tenker på standaren

Store Brenninga - fem hester

Skjerven - kun "rideskole" og ingen private oppstallører

Kirkeby - kun tre heser

Hauger Gård - ca 30-40 hester. Koster kr 3500 nå

Vaggestein - fem bokser

Og en del gårder med noen bokser til egne hester. Er omkring 100 hester i dalen totalt.

Silje og Tindra
01-03-2008, 10:10
Du har Sander Gård også. De har iallfall hatt oppstalling for et par privathester før. :-)

mallilen
01-03-2008, 10:40
Nordseter har også hester, men vet ikke om Tor tar inn private. Slett ikke umulig.

På Nes er det stall, men den er vel ikke i bruk. Går jo an å spørre om å få leie den, men vil tro at alt da vil måtte gjøres av hesteeierne. Det har tidligere vist seg problematisk, så Jon Eirik er mulig noe skeptisk til tanken. (søsteren hans har tidligere hatt hestene sine der - før det ble noe utleie) De hadde i allefall kvote for tre der.

Det er også en boks(to?) på Kallerud, men hvorvidt tillatelsen for å ha hest der er kalt tilbake eller gyldig ennå vet jeg ikke.

Skar var det vel også stall? Fire bokser om jeg ikke husker feil?

Hauger er vel den eneste stallen i dalen som ikke er kvotebelagt da kommunen ikke eier den, men alt annet. Standard er tre hester pr gård/bruk, mn denne kan utvides i forhold til hvor mange som er "ledig". Dvs at om en stall har seks bokser kan det være at den ikke har lov å ha mer enn fire hester, og dette må søkes om hvert eneste år.
Egentlig er max antall hester på utvidet kvote seks pr sted, så det hjelper ikke at en stall har plass til fler hester når de ikke har lov å ha fler...

(tenkte bare forklare litt, siden jeg vet at mange har reagert på at det er fysisk ledige bokser i en maridalsstall, men likevel ikke får plass...)

GitteF
01-03-2008, 12:05
De har ingen hester på Kallerud nei. De har to-tre bokser der men de har ikke vært brukt på lenge. Men de har hestene på Kirkeby på beitene sine hele sommeren (tidligere hester fra Hauger).

Og ja jeg glemte Sanner Gård. De har noen hester stående der.

Selv staller jeg opp på Hauger Gård.

Silje og Tindra
01-03-2008, 12:29
Sander Gård har plass til noen hester, fine beiter og egen ridebane. :-)

Marita
03-03-2008, 04:25
Dokkebjerget stenger 1 april!

Augustina
03-03-2008, 15:27
Dokkebjerget stenger 1 april!

Ja, har også hørt at Bakkeløkka skal stenges? er det sant?

Katrinesf
03-03-2008, 15:52
De har en sak på bakkeløkka, men vet ikke noe mer enn det.
4 stk. fra Dokkebjerget kom til stallen vår igår :)

Ingus
03-03-2008, 15:55
Bare Dokkebjerget som ble stengt med en gang.. Bakkeløkka har sikkrt litt de må fikse ;)

Silje og Tindra
03-03-2008, 19:38
Oj, kan noen oppdatere meg om hva som har skjedd? Gjerne på PM?

Pusefrøkna
04-03-2008, 00:49
Jeg har blitt informert om at Dokkebjerget blir stengt av Mattilsynet 01.04 pga mugg, råttent gulv/tak og utilstrekkelige beiter.

Bakkeløkka skal derimot ikke stenges, og stallen har ikke blitt kontaktet av Mattilsynet siden april 2007, da de var på besøk. Jeg synes derfor det høres rart ut at Mattilsynet skulle ha en sak på stallen, slik Katrinesf hevder.

Thea og Ronja
26-08-2008, 20:47
Ååååh, denne var super smart! Gjett om jeg skal utnytte den når jeg flytter til Oslo om to år igjen og skal ha med Ronja:D*Trodde nesten ikke det fantes utegang i Oslo jeg*:rolleyes:

MissMassi
05-10-2008, 01:25
Stall Løkka Gård ved Sognsvann!:) Ligger likeved t-bane og buss. Har 6 stallplasser, og stalleien ligger på 3000,- måneden inkl. fôringer, dekkenskift, utslipp, innslipp, flis og høy. Fantastiske turområder med Maridalen og Sørkedalen på hver side. Låner ridebane noen få minutters skrittetur unna.

:-)

Augustina
05-10-2008, 01:36
også er dokkebjerget åpnet igjen, visst nok.. aner ikke hva som har skjedd eller hvem som er der, men er iallefall hester der..

Ingus
23-01-2009, 00:17
også er dokkebjerget åpnet igjen, visst nok.. aner ikke hva som har skjedd eller hvem som er der, men er iallefall hester der..

Det er Liz som har overtatt og pusse opp hele greia ;)

Jeg titter forøvrig litt etter utegangsplass i Oslo som man lett kan komme seg til med kollektivtransport, gjerne ridehus i nærheten (hvertfall bane på stedet), gjerne barfot...

Maiken k
23-01-2009, 00:27
tror de har noe utegang på bakkeløkka?

EvaV
23-01-2009, 00:43
Det er Liz som har overtatt og pusse opp hele greia ;)

Jeg titter forøvrig litt etter utegangsplass i Oslo som man lett kan komme seg til med kollektivtransport, gjerne ridehus i nærheten (hvertfall bane på stedet), gjerne barfot...

Me too, bortsett fra det med barfot :P

Belinda<3
10-02-2009, 23:41
Stall Prinsdal er ihvertfall veldig bra ^^ 20 bokser, fordelt på to staller. Nord-stallen med 7 bokser, og sør-stallen med 13 bokser(som på en måte er to-delt - med 4 bokser "for seg selv" og 9 bokser i en stallgang) ;) + sykebrakke med 1 boks. Alle hestene har utegangsmulighet, de fleste sammen med andre hester, men noen alene... 2 ridebaner ;) Greie turmuligheter(men jeg har ikke utforsket så mye enda :P), med lysløypa og kongeveien i nærheten. Er også "hestesletta" og skytebanen og ri på ;) Skytebanen er nedlagt altså :P

EinsteinJr
11-02-2009, 19:31
Er det noen av de nevnte stallene som har mer enn bare frimerkepaddocker?

EvaV
11-02-2009, 19:49
Har flere staller i Oslo hjemmesider? Eller i det minst mer informasjon om beliggenhet og fasiliteter, samt en kontaktperson og telefonnummer eller epost.

Jeg savner en mer ryddig oversikt i denne tr&#229;den, slik som i de andre stalloversikttr&#229;dene, f.eks S&#248;r-Tr&#248;ndelag! Denne tr&#229;den er ganske rotete!

Hva med &#229; holde seg til &#229; komme med stallinformasjon, s&#229; utfyllende som mulig, istedetfor &#229; diskutere i disse tr&#229;dene? Hadde v&#230;rt fint med en lite opprydding, er flere av stalloversiktene som har sklidd ut i diskusjon for tiden!

Stalloversikter er KJEMPEnyttige og en veldig bra ressurs for oss hestefolk, hadde v&#230;rt topp hvis de fungrerte.

:)

Ingus
11-02-2009, 20:57
Hvilke staller vil du ha mer info om da? Vi er mange som har kjennskap til de fleste stallene i Oslo :)

EvaV
11-02-2009, 21:07
Hvilke staller vil du ha mer info om da? Vi er mange som har kjennskap til de fleste stallene i Oslo :)

Tenker mest sånn generelt, alle, jeg kjenner jo ikke til stallene i Oslo godt nok til å vite hvilkne som kan være interessante for meg. Noen er det jo god og utfyllende info om, men man må liksom ha noe å sammenligne med for å vite om hvordan priser er i forhold til beliggenhet og fasiliteter. Dumt å bruke masse penger på en stall som ligger langt unna der man bor og har dårlige fasilitetet i forhold til dine behow, fordi det er den eneste man finner info om. Hvis noen skriver "Stall Bakkerudgrenda er bra!" så sier det jo de som leser ingenting. For noen som ikke er lommekjent i Oslostallene og ser etter stallplass, er det mye lettere å lete gjennom når det er mer oversiktlig, som på mange av de andre stalloversiktsidene. Altså at navnet på stallen, fasilitetene, pris, beliggenhet, tilgjengelighet, kontaktperson, evnt hjemmeside osv er oversiktlig satt opp, som f.eks. på Sør-Trøndelag sin oversikt.

Dette gjelder ikke bare Oslo altså, ser at flere av trådene sklir ut, som f.eks Rogaland sin. Ikke noe kritikk for all del, bare forslag om hvordan gjøre det bedre ;)

Ingus
11-02-2009, 21:12
Jeg er enig med deg jeg, vi burde ha mer utfyllende informasjon her :) Mulig &#229; rydde opp i tr&#229;den eller gj&#248;re som med nettbutikk-tr&#229;dene kanskje...?

Men er det s&#229;nn at du ser etter stallplass i Oslo? Hvilket omr&#229;de tenker du p&#229;, hva er kravene dine mtp. fasiliteter og pris?

EvaV
11-02-2009, 21:26
Jeg er enig med deg jeg, vi burde ha mer utfyllende informasjon her :) Mulig å rydde opp i tråden eller gjøre som med nettbutikk-trådene kanskje...?

Men er det sånn at du ser etter stallplass i Oslo? Hvilket område tenker du på, hva er kravene dine mtp. fasiliteter og pris?

Meget mulig jeg flytter til Oslo, men da må jeg først vite om jeg finner en skikkelig plass til Fabian som jeg har råd til, ellers er det uaktuelt, og da er det jo greit å vite hva som finnes av tilbud :) Bør jo helst ha noe å velge mellom siden det garantert er fullt der man vil mest :rolleyes:

Jeg vurderer også Stavanger (min hjemby), Trondheim og Bergen til neste år, så har vært innom å bladd i flere stalloversikt tråder, og syntes Oslo sin var den vanskeligste å orientere seg i, hvis man tar en titt på de andre tre!

En drømmeplass ville være (1) utegang, med gode muligheter for at hesten skal kunne gå inn og legge seg en tørr plass når han føler for det, og også en tørr plass å stelle/sale hesten. Helst med ridebane og tilknytning til ridesenter/rideklubb og noe turmuligheter. Fint om grovfor, foringer og daglig tilsyn av hestene som går ute (at noen ser til at hestene alltid har vann og sjekker at dekken ikke henger på halv åtte osv) er inkludert i prisen. Eller (2) stallplass i stall med veldig god takhøyde, brede dører og mye utegang uten mye folk på stallen, ellers det samme som over. Må være i kollektivavstand fra sentrum.

Irene2905
30-03-2009, 10:57
Har noen skrevet om Tveten? :p
ca 10 hester tror jeg? Prisen er rundt 3000 kr, kanskje litt mer, med h&#248;y, flis og flere typer for inkludert.. :p

Augustina
30-03-2009, 11:12

Søndre Nordstrand ;D har et greit stort beite til min :)

Star-Carro
30-03-2009, 11:20

Elveli har fine str på paddockene :)

Juliet
14-07-2009, 00:42
Jeg ser etter et sted man kan komme seg til enkelt og greit fra Oslo sentrum eller Blindern med kollektivtransport, trenger ikke v&#230;re utegang,men gode treningsforhold er &#248;nskelig:) Iallefall ridebane. Flott om inn og utslipp,ev mer er inkludert i leia:)

Juliet
14-07-2009, 00:47
Hvordan er det &#229; komme seg til f.eks Elveli? Pr&#248;ver &#229; google opp flere av stallene her,men ikke alle hjemmesidene som nevner mulighetene med kollektivtransport:P

Star-Carro
14-07-2009, 01:36
Hvordan er det å komme seg til f.eks Elveli? Prøver å google opp flere av stallene her,men ikke alle hjemmesidene som nevner mulighetene med kollektivtransport:P

går buss dit fra røa, den går hver halv time midt på dagen og hver time på morgenen og kvelden ;)

Juliet
14-07-2009, 17:21
Hvor er R&#248;a?:P Jeg f&#248;ler meg litt lost i byen n&#229; n&#229;r jeg sp&#248;r men! Forsvarer meg med at jeg ikke har flyttet dit enn&#229;;)

EvaV
14-07-2009, 18:37
Hvor er Røa?:P Jeg føler meg litt lost i byen nå når jeg spør men! Forsvarer meg med at jeg ikke har flyttet dit ennå;)

Røa er helt vest i Oslo, vest for majorstua og litt nord. På en måte mellom Oslo og Bærum.

Hanna
15-07-2009, 00:11
de fleste stallene i s&#248;rkedalen (elveli, brenna, ringerike, tangen etc) er greie &#229; komme seg til med buss. men man m&#229; f&#248;rst ta t-bane (&#248;ster&#229;s-banen) eller 32-bussen til R&#248;a, og deretter 41 til s&#248;rkedalen, og den g&#229;r bare en gang i timen (hver halvtime i rushtiden). og s&#229; m&#229; man gjerne g&#229; litt fra bussen og til stallen. men det er mange som gj&#248;r det hver dag :)

Juliet
15-07-2009, 00:23
Okei:) Takk for tips! Omtrent hvor lang tid tar det &#229; komme seg en vei? Imorgen skal jeg f&#229; somlet meg til &#229; ringe til Tangen og Elveli iallefall,begynner &#229; haste litt med plass til h&#248;sten,og jeg er som vanlig sent ute.

Hanna
15-07-2009, 00:45
Okei:) Takk for tips! Omtrent hvor lang tid tar det å komme seg en vei? Imorgen skal jeg få somlet meg til å ringe til Tangen og Elveli iallefall,begynner å haste litt med plass til høsten,og jeg er som vanlig sent ute.

tja, du bør nok beregne en halvtime eller noe sånt fra sentrum til Tangen, avhengig av hvor i byen du er; kanskje litt mer. (jeg bor i bærum så pleier ikke å reise den veien)
og så 10min ekstra til Elveli.

Juliet
15-07-2009, 01:01
Det er en overkommelig tid iallefall! :) Da krysser jeg fingrene for stallplass. Blir nok litt overgang fra &#229; ha st&#229;tt oppstallet i lille Vestfossen!

MimmiLi
28-08-2009, 16:15
I Maridalen har du:

Lille Brenninga - vet ikke om de har hester der mer, men like greit når man tenker på standaren

Store Brenninga - fem hester

Skjerven - kun "rideskole" og ingen private oppstallører

Kirkeby - kun tre heser

Hauger Gård - ca 30-40 hester. Koster kr 3500 nå

Vaggestein - fem bokser

Og en del gårder med noen bokser til egne hester. Er omkring 100 hester i dalen totalt.

Vil i allefall fraråde alle om å flytte hesten sin til Store Brennenga om det skulle bli ledig plass der.

edna
28-08-2009, 16:33
Vil i allefall fraråde alle om å flytte hesten sin til Store Brennenga om det skulle bli ledig plass der.

Hvorfor det?

mallilen
28-08-2009, 16:35

Mener du ikke Lille B nå? Store B har vel alltid fungert veldig bra?

MimmiLi
28-08-2009, 18:50
Nei, jeg mener ikke Lille B.
Mener Store(har selv hest der, enn s&#229; lenge)
Har fungert "greit" f&#248;r, men n&#229; er det virkelig ille.

Belinda<3
01-11-2009, 17:12
Kan skrive litt mer om Stall Prinsdal, den andre posten min var litt lite utfyllende. (:
- Boksplass til 20 hester fordelt p&#229; 2 stallen(7 bokser i ene delen og 13 i andre)
- 2 ridebaner, 1 stor og 1 liten(flombelyste)
- Store beiter
- Brakke med 1 boks/sykestall
- Buss 81AB mellom greverud og solli, 20 min og g&#229; opp til stallen eller noe
- 3 stopp med 81-bussen fra hauketo, hvor buss 76, 77, 79 samt tog g&#229;r
- Fine turmuligheter, lysl&#248;ype(stengt n&#229;r det er sn&#248;, skil&#248;yper der da), kongeveien(grusvei som g&#229;r rett forbi stallen, gatelykter der. Ikke tillat med motorkj&#248;ret&#248;yer)
- 900 kr i m&#229;neden i stalleie
- Ikke inkludert flis, kraftfor og h&#248;y
- Kveldsforing, og i helgene, morgenforing og utslipp, g&#229;r p&#229; rundgang blandt hestene
- www.stallprinsdal.com , st&#229;r mer info der.

Birgitte&Kongen
24-02-2010, 14:39
Lillemorstallen i Sørkedalen; Til enhver tid ca 40 Islandshester, private som skolehester. Rideskole der frem til iallefall sommer 2010, etter dette er det litt usikkert hva som skjer med "oss".
For tiden ikke mulighet for oppstalling da det er fullt, og de opperer heller ikke med venteliste for stallplasser.

www.lillemorstallen.no

Birgitte&Kongen
04-03-2010, 00:23
Noen som kan fortelle meg litt om Alna Ridesenter? Turmuligheter, milj&#248;, hvordan ting er med styre og stell der, etc?

Augustina
20-05-2010, 00:14
Alna Ridesenter ville jeg ikke satset p&#229;- trenger ikke ta hvorfor her, men ja. Hadde heller solgt hesten enn &#229; hatt han der tror jeg :)

Lise, Vindur&Zehra
12-06-2010, 12:08
Er det noen mulighet for at denne tr&#229;den blir ryddet litt opp i? :)
At det blir mer oversiktelig og med riktig info om stallene p&#229; forsiden, kansje.

MimmiLi: Kunne du sende meg hvorfor det er ille der p&#229; PM?
Holdt til mye der for noen &#229;r siden ;)

Lise, Vindur&Zehra
21-06-2010, 23:18
Jeg lurer fortsatt p&#229; hva som er galt p&#229; store Brenninga i Maridalen...
To av hestene p&#229; stallen v&#229;r beiter der frem til fredag, og s&#229; langt er det bare stille og rolig.

Nysjerrig :)

EvaV
22-08-2010, 21:35
Noen lommekjente oslobeborer som vet om staller i ikke så altfor lang avstand/lett framkommelig fra Ullevålsområdet, som evnt trenger litt hjelp i stallen? Lurer på om jeg må prøve å spe på studielånet med småjobber her og der etterhvert!

Er det noen mulighet for at denne tråden blir ryddet litt opp i? :)
At det blir mer oversiktelig og med riktig info om stallene på forsiden, kansje.

Signerer! :D

lenaulv
27-08-2010, 02:19
Jeg lurer fortsatt på hva som er galt på store Brenninga i Maridalen...
To av hestene på stallen vår beiter der frem til fredag, og så langt er det bare stille og rolig.

Nysjerrig :)

Jeg har hatt hest på Store Brennenga. Ikke noe negativt å si om tilretteleggelse for hestene. Da jeg stod der, var det en dugnadsstall til gunstig pris. Anne (som drev stallen) var på ingen måte smålig. Var fri tilgang selv på Champion Gull, og ikke noe tak på høy. Var også flere mineral/vitamin-tilskudd å velge i.

Liten stall, og da blir det lett kluss om folk ikke tar sin del av jobben...eller får det for seg at hesten må ha ville mengder Gull fordi det var inkludert i leien.
Ble slutt på fri bruk av Gull, forstålig nok. Hadde ikke noe å si for meg, da jeg ikke brukte det. Men surt for de som brukte moderate mengder.

Ingen "luksusstall", men jeg var aldri bekymert for hestens helse og trivsel.

Det er min variant.

VictoriaTh
08-09-2011, 14:20
Noen som vet noe om Ekornrud? Navn og nummer til driver kanskje, eventuelt om det er noe ledig der?
Finner fint lite på nett.

Marita
08-09-2011, 14:30
Noen som vet noe om Ekornrud? Navn og nummer til driver kanskje, eventuelt om det er noe ledig der?
Finner fint lite på nett.

Sender deg en PM jeg:)

IngvildK
13-01-2012, 20:05
Noen som vet noe om Sandbråten gård? Skal prøve noen hester der i morgen :-)

mallilen
13-01-2012, 23:03
Du mener ikke sørbråten?

IngvildK
13-01-2012, 23:04
Den kan godt være. Skal ligge litt ovenfor Røa, nærmeste busstopp heter Sandbråten.

mallilen
13-01-2012, 23:06
Da er vi på forskjellig side av byen :p

EvaV
13-01-2012, 23:17
Det er jo nesten helt innerst i Sørkedalen det. Har bare tatt bussen på rundtur der, visste ikke at det var fler "større" staller lenger innover. Det er jo mange staller og ridesenter i nærheten ihvertfall (lite hjelpsom :P)

fabolos_willow
03-03-2012, 18:41
Hei. Kan noen her være så snill å lage en enda bedre oversikt. rydde opp i tråden og legge til kontaktinfo. og ikke kontaktinfo fra hjemmesider som er 20 år gamle. For oss som ikke har peiling på staller eller miljøer i oslo, så er det sjukt vanskelig å finne frem. Har fortsatt ikke funnet noen staller med ledig boks eller utegang. Evt er det noen som veit om småbruk med gamle staller som er tomme? så kan man leie et jorde og lage utegang sjøl med nok folk. har allerede 3 andre som er veldig intr i dette. Håper å finne noe snart. før jeg tvinger meg selv til å si opp jobb og alt.

Winter
03-03-2012, 18:58

fabolos_willow
21-05-2012, 21:06
Hei, kan noen sende meg kontaktinfo til Bakkeløkka? :)