PDA

Se full versjon : Calevo (DE)

Silje og Tindra
21-03-2007, 00:23
Calevo
Spørsmål om virksomheten, og anmeldelse av nettbutikken kan legges inn her. Forslag til innhold i anmeldelsen er priser, service, kvalitet, leveringstid med mer.

Calevo (http://www.calevo.de)

Opal
21-03-2007, 11:28
Meg liker!!!!:)

Har handlet derfra 2 ganger og har vært superfornøyd!!

Kjøpt Kieffer dressurgjord og 4-5 par Kieffer ridebukser.

Erfaringsmessig har de ikke alt på lager så jeg har som regel sendt mail om hva jeg i utganspunktet er interessert i og om de har dette inne.

De trekker fra den tyske momsen før de sender varene (balastes VISA). Har alltid fått varene herfra direkte til posthuset slik at jeg kan hente de ut med samtidig som jeg betaler den norske momsen og evt tollgebyr.

Porto er ikke så avskrekkende. Betalte ca 80,. i frakt for gjord og ridebukse.

Rask leveringstid på varer som de har på lager. Maks 7 dager de gangene jeg har handlet.

:eek:

Tanja & Staro
21-03-2007, 20:41
det vil sige den norske told og moms kommer oveni når varen kommer frem som man så skal betale på posthuset er det forstået korrekt?

Lopke
21-03-2007, 20:56
kun moms.. rideutstyr er tollfritt. Men så skal den utenlandske momsen trekkes fra før det sendes til Norge.

Tanja & Staro
22-03-2007, 11:13
den Norske momsen er 25% ikke?

Opal
22-03-2007, 11:22
Jupp.

Silje&Tenjar
10-09-2008, 16:13
Kjempe god service! Fikk akkurat et nyyyydelig kieffer hodelag derifra! Strålende fornøyd med service og everingstid!

spoff
18-07-2011, 23:18
Har bestilt herifra flere ganger. De leverer raskt hvis varen er ikke. Skal du derimot ha en spesialbestilt vare, må du vente pga leveringstid hos leverandøren.

De trekker momsen automatisk fra i bestillingen om du bestiller fra Norge. Du må selvfølgelig betale norsk moms når varen kommer, men ikke alle butikker er vitende om at de skal trekke den nasjonale momsen. Av og til må du også be dem gjøre det, og ikke alle har god rutine på å få det gjort. Bra med butikker hvor dette skjer automatisk ;)

mema
18-07-2011, 23:54
Fant opptil flere drømmehodelag der altså! Hvordan er kiefferhodelagene i størrelsen? *spare*

Opal
19-07-2011, 10:51
Fant opptil flere drømmehodelag der altså! Hvordan er kiefferhodelagene i størrelsen? *spare*

Tror de er relativt "normale" om noe er det når det gjelder størrelser til hest. Min relativt edle fullblods bruker cob (eller vollblut som det vel heter på tysk...).

mema
19-07-2011, 13:34
Da må ejg nok ha i cob jeg også. Får ha som mål at den dag jeg debuterer i LA med hesten min skal jeg kjøpe meg et Kiefer dressurhodelag derfra. Da har jeg litt tid til å spare på også. :p

mema
19-07-2011, 13:42
Tror de er relativt "normale" om noe er det når det gjelder størrelser til hest. Min relativt edle fullblods bruker cob (eller vollblut som det vel heter på tysk...).

Å så vollblut er en størrelse ja! Hehe, trodde det var en farge jeg så jeg trodde ikke hodelaget jeg fant kunne bestilles i sort. :p Da skjønner jeg litt mer.

spoff
19-07-2011, 22:26
Jeg har bestilt det Kieffer Ergonomic Line III fra Calevo før. Det er kanskje tre år siden, og jeg har brukt det mye. Veldig fornøyd med det. Warmblut = full. Jeg har det på hesten min, og han bruker normalt også vanlig full.