PDA

Se full versjon : Utenfor konkuranse..

Hanniball
15-03-2007, 22:17
OK...Jeg holder på å skifte klubb osv. og har liksom ikke stresset noe,fordi jeg ikke har noe hest å starte med nå..Men jeg har jo ikke fått lisensen for ny klubb,og da ikke fått løst noe lisens,selvfølgelig..
MEN,til spørsmålet..Jeg fikk spørsmål om å starte en hest til helgen..Skal jo bare starte små klasser,men jeg lurte på da,KAN jeg starte utenfor konkuranse,siden jeg ikke har løst lisensen,eller kan jeg bare drite i det?
Har liksom alltid hatt lisens,og alt har vært greit,så har ikke tenkt noe på det=p Så nå trenger jeg noen kloke svar her=)

stallflua
15-03-2007, 22:25
Hva mener du med lisens? Rytterlisens eller medlemsskap i rideklubb? Jeg kan ikke tro at du får starte noe uten noe medlemsskap i noen rideklubb, men ta kontakt med den nye rideklubben du skal bli medlem i og hør om de kan være behjelpelige med å registrere deg i full fart. Er det rytterlisens du mener kan du starte til og med Lc uten lisens.

Hanniball
15-03-2007, 22:32
Jeg mente rytterlisens..Jeg er medlem i to klubber jeg,men skal RI for Melsom,og der må bare alt komme i orden...
Så du mener man ikke trenger rytterlisens på mindre enn LC altså?Trodde det var blitt strengere jeg...hmm..

stallflua
15-03-2007, 22:36
Noop. Du kan starte til og med Lc dressur, men er usikker på sprang. Mener det er til og med 80 cm uten rytterlisens. Er ganske så sikker, men er du i tvil, så sjekk nettsidene til Norges rytterforbund. Der finner du reglene, eller du kan kontakte rideklubben som arrangerer stevnet og forhøre deg med de. Kanskje de til og med gir deg løyve til å starte høyere klasser.

Nina & Flight
15-03-2007, 23:06
Ta enten kontakt med rideklubben din eller ring NRYF for nermere info så du er sikkert.. mener du trenger lisens hvis du skal starte D-stevner og oppover.. Trodde det var påbudt! Selv i de små klassene. Men er det vanlig klubb så skal det ikke være noe probl. å starte uten lisens

Wilisia
16-03-2007, 07:14
To jeg kjenner startet LC og LB dressur uten noe i orden, men de startet utenfor klassen.

schnuppaceccy
29-03-2007, 17:07
I sprnag har du ikke lov til å starte noe som helst uten lisens, foruten klubbstevner... Har nettop sjekka opp dette, ettersom min lisens heller ikke er kommet helt i orden. Det finnes tre ting du kan gjøre:
1: starte utenfor klassen.
2: ringe inn til rytterforbundet å be om midletidlig lisens.
3: drite i det, starta og late som ingeting.

bekka
29-03-2007, 17:46
Det hjelper sikkert ikke nå...

Men du har fått lisensen fra den gamle klubben din regner jeg med? Der finner du jo kid nummer og slikt,sånn at du får betalt. Også venter du da med å feste den klistre-merke-saken (som viser at du har betalt) til du har fått lisens fra den nye klubben. Først da fester du den på den nye lisensen, men du har fortsatt "bevis" på betalt lisens.